Old stuff

Ajattelin esitellä hieman aikaisempia töitäni (ainakin sellaisia, joista olen älynnyt napata kuvia!). Esittelen sitten uusia töitä sitä mukaan kun niitä valmistuu. Olen tällä hetkellä ompelemassa 1900-luvun alun tyylin mukaista hame ja jakku yhdistelmää sinisestä taftista. Suunnittelin asuun myös siniraidallisen paitapuseron ja suuren hatun, mutta täytyy nyt katsoa, miten se hattu onnistuu. Hattujen teosta minulla ei ole hirveämmin kokemusta, amiskassa tein yhden hatun pukuhistorian tunnilla, mutta that's all.

Tässä on viime vuoden talvena valmistunut takki, jonka nimesin "Purple Dreamiksi", koska violetti on lempivärini ja olin himoinnut violettia villakangastakkia pitkään. En ole kuitenkaan pitänyt tätä takkia kuin ehkä kaksi kertaa, ja yksi syy siihen on se, että takista tuli ihan törkeän paksu (laitoin villakankaan ja vuorin väliin villavatiinia), joten viime talvi oli liian leuto tämän takin pitämiseen. Toinen syy on se, että olen nyt hoikemmassa kunnossa , joten takki ei enää ole niin istuva kuin haluaisin sen olevan. Olen ajatellut muokata takkia hieman, aijon poistaa villavatiinin kokonaan ja vaihtaa uuden vuorin (nykyinen vuori on harmaa ja haluan mustan), mutta se ei nyt ole ajankohtaista kesän ollessa tuloillaan. :) Olen ylpeä ruusutikkauksesta helmassa, mietin suunnitteluvaiheessa, että onko ruusu jo liikaa, kun takissa on muutenkin kaikkea. Mutta rakastan yksityiskohtia ja halusin kokeilla tuollaista kuviotikkausta. En uskaltanut tikatessa hengittääkään, ettei ommel menisi vahingossa väärään kohtaa. :D

IN ENGLISH: This is a coat that I made last winter and I gave it a name "Purple Dream", because purple is my favourite colour and for long I have wanted a woollen cloth coat. I haven't worn this coat much because it's too warm and I have lost some weight so it's too big for me.







Kommentit