It warms my heart to see you again

Hihii mulla oli ihana viikonloppu, toivottavasti oli teilläkin! Käväisin nimittäin pitkästä aikaa Suomessa, oli kyllä ihanaa nähdä perhettä ja kotimaata viiden kuukauden tauon jälkeen. :)

Mun matkareitti ei ollut ihan helpoimmasta päästä: Padova-Venetsia-Munchen-Helsinki-Oulu-Iisalmi ja sama toisin päin palatessa. Sai siis ihan urakalla reissuta, eikä kauheen kauan ehtinyt yhdessä osoitteessa olemaan.

Keskiviikkona lähdin illalla bussilla Venetsiaan, jossa sitten odottelin aamuun asti Muncheniin lähtevää lentoa. Lentokentän kovilla penkeillä ei oikein uni tullut, joten matka Euroopan halki kului nuokkuessa. Helsinkiin saavuin sitten puoli kahdentoista aikoihin ja menin serkkuni luokse yöksi. Menimme kauppaan ja minä rohmusin irtokarkkeja ihan onnesta soikeana, Italiassa on aika reppanat karkkivalikoimat ja mikään ei voita kunnon suomalaista salmiakkia! ;) Ja pitihän sitä suomalaista jäätelöäkin testata, mutta sen italialainen jäätelö päihittää ihan mennen tullen.
  Podin alkuun pientä kulttuurishokkia, olen jo niin tottunut Italian eloon, että Suomi tuntui niin oudolta pitkän tauon jälkeen. Jännää, miten nopeasti sitä tottuu vieraaseen kulttuuriin, vaikka suurimman osan elämästäni olenkin Suomessa asunut. Oli outoa kuulla puhuttavan omaa äidinkieltään kaikkialla! Samalla huomasi, miten sitä on itse näiden kymmenen kuukauden aikana muuttunut, mutta toivottavasti vain positiivisesti. :)


Aaah salmiakkijäätelöä <3

Perjantaiaamuna lensin sitten Ouluun ja rakas isosiskoni tuli minua kentältä hakemaan. Olin päättänyt lentää Ouluun, sillä sinne lentäminen Helsingistä on huomattavasti halvempaa kuin Kuopioon. Ja olihan minulla ne pääsykokeet Oulun yliopistolla sitten maanantaina ja pääsin käymään siskon uudessa kodissa. :)

Siskoni koira Roksu halusi vähän hellyyttä :)

Perjantai-iltapäivällä suunnistimme sitten Iisalmea kohti päätepysäkkinä lapsuudenkotimme. Olin niin onnellinen siitä, että sain viettää viikonlopun rakkaassa ympäristössä rakkaiden ihmisten kesken, koko perhe oli kasassa pitkästä aikaa. :) Harmi vaan, että koirani eivät ensin meinanneet tunnistaa minua :'(




Mun turjakkeet <3

Viikonloppu meni niin nopeasti ohi, en paljon malttanut nukkua saatikaan lukea uhkaavasti lähestyviin pääsykokeisiin. Sää oli koko viikonlopun niin ihana, vietimme suurimman osan ajasta ulkona. Grillasimme, saunoimme (aaah saunaa oli ikävä!) ja ihan vaan nautimme toistemme seurasta. Söin kyllä koko reissun aikana niin paljon, että en varmaan vähään aikaan uskalla vaa'alle astua. :D Mutta pitihän sitä saada mussuttaa ruisleipää ja lettuja ja karkkia ja kakkua ja kaikkea hyvää. :) Mummu kävi lauantaina ja paistoi muurinpohjalettuja. <3


Siskontyttö Pinja räpsi hirveästi kuvia mummin kameralla ja minä lupasin yhden kuvan laittaa tänne blogiinkin :D

Mummun letut on parhaita <3



Sunnuntaina piti sanoa haikeana hyvästit kotiväelle ja lähteä takaisin Ouluun. Maanantaina kävin pääsykokeissa, jotka olivat kyllä todella vaikeat.. en ole omaan suoritukseen täysin tyytyväinen, mutta toivottavasti se riittää takaamaan minulle opiskelupaikan ensi syksyksi. Jos ei, niin sepä taitaa sitten olla toinen Italian vuosi luvassa. ;D
  Tiistaiaamuna lensin sitten Helsinkiin ja sieltä muutaman tunnin odotuksen jälkeen Muncheniin. Kone saapui Saksaan parikymmentä minuuttia myöhässä ja kännykkää katsottuani totesin, että myöhästyin Venetsian koneestani. Marssin sitten lentoyhtiöni tiskille asiasta valittamaan, ja virkailija totesi, että "neiti hyvä, koneenne lähtee tunnin päästä". Sitten minulla välähti, että hups, aikaero! :D
  Venetsiaan saavuin myöhään yöllä ja vietin taas mielenkiintoisen yön lentokentällä kahvia ryystäen, sillä yöbusseja ei näköjään ole täällä keksitty. Saavuin vihdoin tänne kotiin kymmenen aikaan aamulla, otin pienet päiväunet ja loppuilta meneekin sitten lapsia hoitaessa. Toin heille tulijaisiksi suomalaista karkkia, toivottavasti kelpaa. ;)


Venetsian kentällä nuokkumassa

Kommentit

  1. Oij, ne Pandan lakritsi- / salmiakkijäätelöt ovat kyllä ihan älyttömän hyviä! :) Ihanan tarkasti kerroit reissusta, mukava oli reissusta lukea, vaikka rupeskin tekemään muurinpohjalettuja mieli. :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, minä en ollut niitä aikaisemmin maistanukaan, ovat taineet tulla kauppoihin sillon ku oon ollu Italiassa. Oli kyllä ihana syödä lettuja pitkästä aikaa <3<3

      Poista

Lähetä kommentti